Gezocht: 100 4-Daagse deelnemers die op gouden Jan Jansen schoen gaan lopen

Het Nijmeegse schoenenmerk Xsensible lanceert speciale editie comfortschoen ter ere van de 100ste 4-Daagse

25 APRIL 2016, NIJMEGEN
Het Nijmeegse schoenenmerk Xsensible en ontwerper Jan Jansen lanceren ter ere van de 100ste editie van de Nijmeegse 4-Daagse een limited edition gouden schoen. Xsensible zoekt 100 lopers die interesse hebben om op deze schoen de 4-Daagse te lopen. Tevens doneert Xsensible voor alle 100 lopers een bedrag van 25 euro per persoon aan de Stichting Make a Wish. De tevens uit Nijmegen afkomstige designer Jan Jansen ontwierp een gouden Xsensible schoen met het getal 100 en een kleurige gladiool.

De gouden Xsensible schoen zal in een zeer gelimiteerde oplage gemaakt worden en is gebaseerd op de bestaande populaire comfortsneaker van het merk. Deze is geïnspireerd door de Japanse ippon ba-geta sandaal en heeft een vierkant blokje onder de zool. Hierdoor staat en loopt het lichaam in een natuurlijke balans en worden spieren en gewrichten minder belast. Hoewel de sneaker geen specifieke wandelschoen is kwamen er ook tijdens de 99ste 4-Daagse al ruim honderd lopers op dit type Xsensible schoenen over de finish.

Aanmelden
Xsensible directeur Max Krol doet een oproep aan geïnteresseerden om zich aan te melden via het speciale e-mailadres. De schoen zal gemaakt worden in de maten 36 tot en met 43 en is zowel door mannen als vrouwen te dragen. ‘We hebben al een aantal enthousiaste lopers gesproken maar we willen dat iedereen de kans krijgt zich aan te melden,’ licht Max Krol toe. Geïnteresseerden kunnen dit laten weten via vierdaagse@xsensible.com

Goud
Ontwerper Jan Jansen was er snel over uit dat goud de hoofdkleur zou worden. Niet alleen omdat Xsensible dit jaar al de Gouden Schoen Award won maar met name omdat het 100 jarige jubileum een extra gouden glans moet krijgen. Het was zijn vrouw die hem op het idee bracht een gladiool aan het ontwerp toe te voegen. Xsensible en Jan Jansen werken sinds begin 2016 samen. De vader van Jan Jansen is 25 jaar in dienst geweest bij het moederbedrijf van Xsensible, NIMCO.

Verkoop
De schoen zal tevens in een hele kleine oplage verkocht worden aan liefhebbers. Op dit moment is er één winkel in Nijmegen die een aantal paar van deze editie zal gaan aanbieden. Meerdere adressen in Nederland kunnen nog volgen afhankelijk van de interesse. www.xsensible.com

Over Xsensible
Xsensible is een merk van NIMCO (Nimweegse Combinatie), opgericht in 1904. Als meer dan 100 jaar heeft NIMCO één missie: mensen blij maken met de perfecte schoen. Onderzoek en ontwikkeling zijn daarom één van de belangrijkste speerpunten in het bedrijf. Het hoofdkantoor van het familiebedrijf is gevestigd op het groene landgoed De Wijchert in Berg en Dal. In het kasteel dat als kantoor dient werken zo’n 25 mensen die zich dagelijks bezighouden met R&D, inkoop en marketing. In Nijmegen en omgeving is NIMCO al generaties een begrip. Begin 2016 won Xsensible de Gouden Schoen Award voor de lancering van de Xsensible Stretchwalker comfortsneaker.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie neem contact op met Barbara Willems van PR Matters via barbara@prmatters.nl of bel 06- 4480 2699